Verkkokauppa myyntivalmiina sesongin alkaessa
Kera Groupin verkkosivut ovat ripoteltuna levälleen toisistaan irrallisiksi kokonaisuuksiksi, joiden hallinta, ylläpito ja käyttäminen oli haastavaa. Verkkosivurypäs oli käymässä kalliiksi niin myynnillisestä kuin hallinnollisestakin näkökulmasta. Yrityksessä herättiin siihen, että verkkosivut tulisi uudistaa ja vieläpä mahdollisimman pian, jotta sesonkimyynnit eivät jäisi saamatta.
Tarvitsimme verkkosivu-uudistusta ja taustalla oli uusien markkinointiteknologien käyttöönoton mahdollisuus, sekä suurempi hallinta sivuihin itsellemme. Meillä ei kuitenkaan ollut kaikkea tarvittavaa osaamista itsellämme, joten oli tärkeää löytää kumppani mahdollistamaan tavoitteemme. Ei ollut itsestäänselvyys, että sellaista kumppania, joka toimisi ns. osana meidän omaa tiimiä, löytyisi. Oikeastaan emme sitä löytäneetkään, koska Verkkoasema ja Tiina löysi meidät, oikealla hetkellä
Monimutkainen kokonaisuus haluttiin yksinkertaistaa
Kera Groupin terassi- ja valokateratkaisuja tarjoava Keraplast-verkkosivun ongelmana oli se, että sivustot oli ripoteltu eri URL-osoitteisiin, eivätkä ne linkittyneet sujuvasti toisiinsa. Kokonaisuus oli loppukäyttäjän näkökulmasta epäjohdonmukainen ja ylläpitäjän näkökulmasta monimutkaiset. Kehitystyö söi paljon resursseja, eivätkä asiakkaat löytäneet kaipaamiansa tuotteita, joten kokonaisuus päätettiin uudistaa täysin.
Käytettävyys ja helppous tavoitteena
Projektin aikataulu oli todella kiireellinen, koska haluttiin olla myyntikunnossa, kun sesonki alkaa. Jyrkille kiitos projektin vetämisestä.
Laskuri auttaa asiakasta ja helpottaa toimittamista
Erityispiirteenä verkkokauppaan lisättiin omana lisäosanaan laskuri, jonka avulla verkkokaupan asiakas saa helposti valittua kaikki valokatteen rakentamiseen tarvittavat tuotteet yhdeltä sivulta suoraan ostoskoriin. Laskuri laskee kuinka paljon ruuveja, listaa, tiivistettä ja muita tuotteita esim. ”4m x 3m” -kokoinen valokate tarvitsee, ilman, että asiakas joutuu itse laskemaan tarvittavaa määrää. Lisäksi laskurin kautta voi samalla tilata vakiomittaisten katteiden leikkauksen haluamaansa mittaan suoraan valmistajalta. Laskuri on todettu sen verran toimivaksi, että sen toiminnallisuutta laajennetaan jatkossa Kera Groupin muihin tuotesivustoihin.
Kera Group Oy:lle tehdyt toimenpiteet
- Verkkosivu-uudistus
- WooCommerce verkkokauppa
- Käyttäjäpolkujen suunnittelu
- Laskurin luominen asiakkaan tuotteiden valintaa helpottamaan


Projektin aikataulu oli todella kiireellinen, koska haluttiin olla myyntikunnossa, kun sesonki alkaa. Jyrkille kiitos projektin vetämisestä. Verkkosivut ja verkkokauppa oli myyntivalmiina sesongin alkaessa. Yhteistyötä Verkkoaseman kanssa ollaan tehty hymy huulessa ja Verkkiksellä ollaan kyllä ammattilaisia. Nyt kun sivut on saatu liveen, niin kuukausittainen kehittäminen jatkuu yhdessä Verkkiksen kanssa. Verkkosivujen kehityksen lisäksi saamme tärkeää resurssia myös digimarkkinointiimme, johon tuleva yhteistyömme tulee osaltaan painottumaan.
Kera Group Oy
- Liikevaihto 2021: 40,7 M€
- Kotipaikka: Orimattila (sivutoimipaikka Orimattilassa)
- Henkilöstömäärä: 277

Vastaavia toteutuksia
Cron-Tek Oy – Verkkosivujen uusi aikakausi
Cron-Tek Oy on lastuavien metallintyöstökoneiden maahantuoja ja myyjäyritys. Yritys on perustettu...
MIF:lle elinikäisen oppimisen alusta muuttuvan työelämän tarpeisiin
MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka...
Kirkon alojen sivustouudistuksella käyttäjäystävällisyyttä ja saavutettavuutta
Kirkon alat ry on kirkon aloilla työskentelevien ammattiliitto. Verkkosivusto on jäsenille tärkeä...