Tehosta myyjien ajankäyttöä WooCommerce-verkkokaupalla
Verkkokaupat ovat yleistyneet liiketoiminnassa. Asiakkaille halutaan tarjota entistä helpompaa tapaa tilata tuotteita tai saada nopeasti tarjous halutusta kokonaisuudessa. B2B-yritysten verkkokaupoissa puolestaan myydään yleensä rajattua määrää tuotteita ja kauppa on integroitu taustajärjestelmiin siten, että tuotteet voidaan ketterästi myös toimittaa verkkokauppatilauksen perusteella. Myös palveluita, kuten koulutuksia, myydään verkkokauppojen avulla.
Myynnin työkalu
Usein kuitenkin tuotteet ovat kompleksisia ja sisältävät lisä/tukipalveluja, jolloin voi olla haastavaa saada kokonaisuutta myyntiin verkkokauppaan. Tällöin voidaan pohtia, sopisivatko nämä lisäpalvelut tai esimerkiksi huoltopalvelu tai varaosat myytäväksi verkkokauppaan. Erityisesti ns. helpot tilaukset olisi hyvä automatisoida verkkokaupan hoidettavaksi, jolloin myyjille jää enemmän aikaa tarjouslaskentaan ja asiakaskohtaamisiin.
Myyjä voi tehdä myös valmiiksi tilauksen ostoskoriin asiakkaan puolesta. Myyjä rakentaa tilauksen valitsemalla oikeat tuotteet ostoskoriin ja lähettää siihen linkin asiakkaalle vaikkapa alennuskoodin kera. Näin asiakas saa henkilökohtaista palvelua ilman raskasta tarjouspyyntö-tarjous-laskutusprosessia, ja voi tehdä tilauksen suoraan verkkokaupasta. Kauppias saa tilauksen yhteydessä kaupasta myös maksun, mikäli verkkokaupassa näin halutaan.


Verkkokauppa asiakaspalvelijana
- Vaikka verkkokaupasta ei voisikaan suoraan ostaa, se voi toimia tarjouskanavana, josta asiakas voi helposti saada kustannusarvion haluamastaan kokonaisuudesta.
- Verkkokauppa voi toimia myös myyjien työkaluna tarjouslaskennassa.
- Verkkokauppaan voidaan luoda asiakaskohtaisia tunnuksia, jolloin asiakas voi helposti sitä kautta tehdä esimerkiksi lisätilaukset
- Verkkokauppa mahdollistaa toimitukset nopeasti myös kuluttajille.
- Viestintä tehostuu: Kun verkkokauppa on kytketty toimitusketjuun, saa tuotantokin tiedon näppärästi tilauksesta ja tuotannon tekemät status-päivitykset tilauksen etenemisestä näkyvät asiakkaalle.
- Erilaisten tuotevalitsinten ja -laskureiden avulla voidaan saada aikaan merkittävästi lisämyyntiä. Esimerkiksi päätuotteen lisäksi siihen olennaisesti liittyviä tuotteita – vaikkapa asennustarvikkeita
Juuri sinulle sopiva verkkokauppa
Verkkokaupan rakentamisen vaiheet:
1. Alkukartoitus
2. Integraatiot
3. Tuotteiden ja sisällön tuonti
4. Viimeistelyt
5. Verkkokaupan markkinointi
6. Suunnittelu ja toteutus
7. Asennus ja testaus
8. Pilotointi
9. Julkaisu
Tarvitsimme verkkosivujen ja verkkokaupan uudistusta ja taustalla oli uusien markkinointiteknologien käyttöönoton mahdollisuus, sekä suurempi hallinta sivuihin itsellemme. Meillä ei kuitenkaan ollut kaikkea tarvittavaa osaamista itsellämme, joten oli tärkeää löytää kumppani mahdollistamaan tavoitteemme. Ei ollut itsestäänselvyys, että sellaista kumppania, joka toimisi ns. osana meidän omaa tiimiä, löytyisi. Oikeastaan emme sitä löytäneetkään, koska Verkkoasema ja Tiina löysi meidät, oikealla hetkellä.
Asiakkaitamme
Asiakaslähtöinen ja yhtenäinen verkkosivusto Suomen Yrittäjäopistolle
Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen...
MIF:lle elinikäisen oppimisen alusta muuttuvan työelämän tarpeisiin
MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka brändejä ovat MIF Tutkinnot, Johtamistaidon Opisto JTO, Infor ja Fintra. MIFillä on n. 40 koulutusasiantuntijaa ja lähes 300 verkostokouluttajaa. Verkkosivustolla on...
Taloushallintoliiton verkkosivu-uudistuksella Tiedon Valtatielle
Taloushallintoliitolla oli visio: se halusi luoda itselleen brändiä ja kasvattaa koko taloushallintoalan tasoa ja tunnettuuta. Samalla se halusi nostaa niin sisäisen toimintansa kuin asiakkaidensa palvelemisensa aivan uudelle tasolle. Tätä visiota silmällä pitäen...
Verkkokaupan hyödyt
Verkkokauppa mahdollistaa myynnin kasvattamisen
Kauppa palvelee 24/7
Myyjät voivat käyttää aikansa olennaiseen
Aikaa vapautuu esim. tarjouslaskentaan ja asiakaskohtaamisiin
Asiakaspalvelu paranee
Tuotetiedot ovat helposti saatavissa ja tilauksen voi tehdä kun se asiakkaalle parhaiten sopii
Tiedonkulun sujuvuus aina tilauksesta toimitukseen
Viestit kulkevat automaattisesti sähköpostiin ja tarvittaviin järjestelmiin
Ota yhteyttä!
